تعمیر دستگاه کنترل سرعت لیزری

تعمیر دستگاه کنترل سرعت لیزری

تعمیر دستگاه کنترل سرعت لیزری – تعمیر برد و قطعات الکترونیکی انواع دستگاه کنترل سرعت Speed laser در کلینیک تخصصی دیجی برد صورت می پذیرد.

بررسی اجمالی دستگاه کنترل سرعت لیزر

دستگاه کنترل سرعت لیزر ، به عنوان اسلحه لیزر شناخته می شود. در این دستگاه هوشمند از از طول موج های بسیار کوتاهی ، نزدیک به محدوده مادون قرمز در طیف الکترومغناطیسی استفاده می گردد.

تفنگ های لیزری کنترل سرعت برخلاف امواج رادیویی از پالس های نور لیزر استفاده می کنند و بسیار در تعیین سرعت دقیق هستند.نور حاصل از یک تفنگ سرعت لیزری ، معادل  ۹۸۴,۰۰۰,۰۰۰ فوت در ثانیه (۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰ متر) یا تقریباً ۱ فوت (۳۰ سانتی متر) در هر نانو ثانیه می باشد .

یک رادار معمولی یک پالس رادیویی می فرستد و منتظر بازتاب می ماند. سپس تغییر داپلر در سیگنال را اندازه گیری می کند و از شیفت برای تعیین سرعت استفاده می کند ، اما یک دستگاه کنترل سرعت لیزر به جای تغییر داپلر، بر زمان بازتاب نور متکی است.

کاربرد دستگاه کنترل سرعت لیزر

دستگاه کنترل لیزر یا تفنگ لیزری به منظور کنترل سرعت وسایل نقلیه در بزرگراه ها توسط پلیس  استفاده می شود. اسلحه‌ های لیزری پلیس (یا لیدار) یک پرتو دقیق از نور را می‌ فرستند که در یک زمان مشخص فقط یک وسیله نقلیه را هدف قرار می‌ دهند. عدسی پرتوی لیزر با حرکت در فضا واگرا یا باز می شود و برای همیشه یک نقطه کوچک و ثابت باقی نمی ماند ، در اکثر دستگاه های کنترل سرعت این واگرایی عدسی ۳ میلی رادیان است.

در دستگاه کنترل سرعت لیزر ، یکی از لنزها به عنوان  فرستنده لیزری مادون قرمز (نور غیر مرئی) و  لنز دیگر گیرنده لیزری  می باشد ، که بازتاب پرتو لیزر را تشخیص می دهد.برخی از دستگاه های کنترل سرعت به یک دوربین تجهیز شده است تا اطلاعات دقیق تری را ارائه دهند.

تفاوت دستگاه کنترل سرعت لیزر با رادار

در دستگاه کنترل سرعت لیزر، افسر پلیس باید ثابت در یک نقطه مشخص قرار گیرد ، اما در دستگاه رادار تکنسین می تواند ثابت یا متحرک باشد.دستگاه کنترل سرعت لیزر نسبت به آشکار ساز های رادار بسیار هوشمند و موثر است ، اما دستگاه های پارازیت لیزر در برخی موارد اختلال در عملکرد لیزر ایجاد می کند.

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *